maandag 7 mei 2012

Een uitlaatklep voor een beginnend schrijver

Ik heb vandaag een dagje vrij, alhoewel, vrij. Sinds exact 12 dagen, 4 uur en 8 minuten is dat begrip zo abstract als algebra geworden. Niks vrij. Terwijl ik me op mijn kussen omdraai, grijp ik automatisch en nog in halfslaap naar mijn mobiel, om onmiddellijk te kijken of er soms nog berichten zijn, van aandeelhouders. Ik heb Gmail. Aangezien ik een Iphone bezit, hoef ik slechts op het envelopje te drukken. Vervolgens verschijnt er op mijn scherm:
'zoeken naar e-mail'
Dat is mijn moment van hoop. Het is dan net of de zon buiten iets feller gaat schijnen, terwijl ik nip aan mijn vers gezette koffie. Het is allemaal niet zo erg als het lijkt, denk ik dan. Wie weet vlieg ik vandaag als een volleerd marketeer moeiteloos naar de 250 aandelen, en weet ik mezelf op schema te houden.
'bijgewerkt'
De woorden dringen langzaam tot me door, en toch moet ik twee keer kijken om zeker te zijn.
Ik hoef je de teleurstelling niet te beschrijven. Geen nieuwe berichten. Die zon die daarnet zo fel doorbrak, schiet meteen weer achter een muur van grijs, en laat die koffie nou net iets te sterk zijn.

3 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een spannend proces, die hele verkoop.Kan me voorstellen dat je geen enkel echt rustig moment meer hebt. Reload-reload-reload :)
    Maar hij gaat goed en terecht ook vind ik. Pakkend manuscript.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sascha, Ik ben via Facebook hier beland. Ik mis de TenPages widget op deze blog, nu moest ik moeite doen om je manuscript daar te vinden (wel gedaan natuurlijk en ziet er goed uit). Tip: Als je het de mensen makkelijk maakt om gelijk door te klikken ontvang je (nog) meer van die heerlijke mailtje, hint hint :)
    Succes met de verkoop! Groetjes, Ria Schopman (schrijver van Alea 55ste manuscript dat alle aandelen verkocht). Mijn blog: www.growingabook.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Ria,

    Dank je voor je advies en je leuke bericht. Heb meteen de widget toegevoegd, maar sta nog steeds op hetzelfde aantal aandelen ;) Hoe kan dat nou?!?
    Blijf je mijn blog volgen? Zou cool zijn (en helemaal als ik je kan overhalen aandelen te nemen) Ahum...
    groet Sascha
    Je hebt een mooie blog trouwens, goeie opzet.

    BeantwoordenVerwijderen