zondag 6 mei 2012

229 aandelen: wie maakt me los?

Er zit wel degelijk een psychologie achter het promoten van je boek. Hoeveel aandelen zal ik vandaag verkopen? Heb ik die of die al benaderd? Zou de buurvrouw het menen wanneer ze zegt:
'Oh, ik ga zeker even kijken straks. Eerst boodschappen doen, maar dan zeker.'
'Beloofd?'
'Beloofd!'
Vervolgens kom ik haar twee dagen later tegen in de supermarkt en praat ze met me over het weer, hoe het toch met het konijn van mijn dochter gaat, eigenlijk over alles, behalve mijn boek. En laat dat nou net het onderwerp zijn dat dagelijks mijn brein domineert. Tja, wat doe je dan? Ik kan haar natuurlijk op de vrouw af vragen waarom ze in vredesnaam nog niet gekeken heeft en wanneer ze van plan is om dan wel te gaan kijken, en of ze überhaupt ooit nog van plan is te gaan kijken. Maar dat hoort natuurlijk niet. Er bestaat een fijne scheidingslijn tussen het subtiel aanroeren van een onderwerp dat me ter harte gaat en het bruut afdwingen van een paar aandelen. Over psychologie gesproken.


2 opmerkingen:

  1. Hoe herkenbaar! Vandaag heb ik voor het eerst samen met mensen die me toezegden nog wel aandelen te kopen in Hotel Mama, meteen een account voor hen aangemaakt zodat ze ter plaatse de voorgenomen aandelen konden aanschaffen. Het werkte en ze vonden het nog leuk ook dat ik hen erbij hielp. Misschien ook een tip voor jou en de buurvrouw?

    Groetjes, Thiery
    http://www.tenpages.com/manuscript/hotel_mama

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Thiery,

      Zo uitgekookt ben ik wel. Zo heb ik afgelopen maandag een collega gelokt naar zijn computer en ter plekke een account voor hem aangemaakt. Op het moment, echter, dat hij zijn bankrekening moest intypen, deinste hij terug, letterlijk, en mompelde dat hij wel later die middag zou kijken. Of ik hem de link wilde doorsturen. Dat heb ik gedaan uiteraard, en tot op heden ontbreekt van hem ieder spoor. Wordt vervolgd
      groet Sascha

      Verwijderen